torsdag 20 juni 2019

Nya inköp i portföljerna

Ända sedan jag sålde mitt innehav i Acando B (pga uppköp) så har jag velat hitta ett nytt företag inom IT-konsultbranschen. Efter att ha gjort en del eftersökningar på diverse utdelningsbloggar och forum så fann jag ett bolag som fångade mitt intresse.

Bolaget i fråga är en ledande konsultleverantör i Norra Europa med fokus på IT,Telekom och teknik. Bolaget har en direktavkastning på strax över 6 %. De har höjt alternativt bibehållit sin utdelning sedan 2015 då man började med att dela ut. Konsultbolaget jag pratar om är eWork Group. Ett bolag som för mig känns klart intressant inför framtiden.

Givetvis förstår jag risken med ett konsultföretag då den globala marknaden troligtvis närmar sig en sättning. Ifall det sker imorgon, om en månad eller om ett år det återstår att se. Efter att ha läst på kring bolaget så får jag känslan av att ledningen är väl medvetna om det utmaningar som kommer att komma i och med en nedgång i konjunkturen. Detta var även något som man nämnde i sin rapport nu i Q1.

Sambons portfölj tog in detta bolag först 6 aktier till ett värde av 417 kronor (Snittpris 69,50). Såhär i skrivande stund skulle man ju mer än gärna köpt mer då den efter lite drygt 2 veckor är upp 13 %.

Jag inhandlade även 10 aktier till min egna portfölj till ett snittpris av 75,3 Total inhandlat summa var 753 kronor exklusive courtage.

Jag kommer under året att öka mitt innehav i denna aktie. Även dottern ska ta in denna aktie i sin portfölj då det är en aktie som jag tror kommer att kunna prestera bra över tid.

Jag har även utökat mitt innehav i Gladstone Investment Corp med 10 aktier till ett styckpris 11,73 USD. Vilket kommer att fördubbla min månadsutdelning i denna aktie.

På återseende/ Utdelningsfamiljen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Portföljerna i februari månad, 2020!

Årets andra månad är nu avslutad och den slutade ner rätt så kraftigt på grund av på en ökad Corona-oro! Börsen tappade hela den fina uppgån...